Sunday 22 April 2012

LAWATAN ASPURI KE PULAU LANGKAWI

Pada 13 April hinggan 16 April 2012, ASPURI SMKIS telah mengadakan lawatan sambil belajar ke Pulau Langkawi, Kedah. Seramai 33 orang pelajar yang terdiri daripada pelajar tingkatan 1 hingga 5 serta 5 orang guru pengiring  telah mengikuti lawatan ini. Kami bertolak dari SMK Iskandar pada 13 April 2012 jam 9.00 malam. Kami sampai di jeti Kuala Perlis pada jam 8.00 pagi. Dari jeti Kuala Perlis, kami ke Pulau Langkawi dengan menaiki feri jam 9.00 pagi. Di sana, kami menginap di homestay yang terletak di Pantai Chenang. Antara tempat yang menjadi pilihan kami ialah cable car, Geopark, makam mahsuri, beras terbakar, tempat proses dan jual Gamat, kedai batik jawa asli dan juga bandar kuah. Kami telah bertolak balik ke SMKIS dari Pulau Langkawi pada 16 April 2012 jam 9.00 pagi. Alhamdulillah rombongan kami selamat tiba di SMKIS pada pukul 1.00 pagi.

perjalanan ke Kuala Perlis

Bermalam didalam bas

tidur keletihan

tiba di jeti kuala Perlis

menunggu feri ke Pulau Langkawi

di dalam feri menuju ke Pulau Langkawi

'peace no war'

happy time

menunggu turn untuk cable car